Minął termin składania ofert w przetargu na remont wiaduktu WD-7 Zawada nad drogą ekspresową S3. Do zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęły trzy oferty.
Wszystkie oferty, jakie wykonawcy złożyli w postępowaniu przetargowym, przekraczają budżet zakłady przez zamawiającego.
Kto wyremontuje wiadukt?
Do 27 czerwca zainteresowani wykonawcy mogli składać swoje propozycje w przetargu. GDDKiA zamierza przeznaczyć na realizację tego zadania 2 435 518,74 zł. Żadna z ofert nie mieści się w tym budżecie.
Najtańszą propozycję przedstawiło konsorcjum firm Niwa Szczecin oraz ITB na 2 654 617,78 zł, a najdroższą firma Nowak-Mosty na 3 306 080,94 zł. Ostatnia oferta należy do Zielonogórskiego Przedsiębiorstwa Budowy Mostów i opiewa na kwotę 2 983 789,86 zł.
Teraz zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, kierując się trzema kryteriami.
Najważniejszym będzie cena, która stanowić będzie 60 procent oceny. Poza tym pod uwagę będą również brane: gwarancja jakości (20 proc.) oraz doświadczenie kierownika robót mostowych (20 proc.).
Po podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał dziewięć miesięcy na realizację zadania.
Modernizacja wiaduktu nad ekspresówką
Przedmiotem zamówienia jest remont wiaduktu nad S3 na terenie województwa lubuskiego w powiecie Zielona Góra w km 187+260., a zakres planowanych robót w szczególności obejmuje remont ażurowych umocnień stożków nasypowych poprzez wymianę na umocnienia pełne, remont umocnień skarp przy przyczółkach wraz z uformowaniem odsadzek i wykonaniem schodów roboczych umożliwiających dostęp do ław podłożyskowych ioczyszczenie i naprawę powierzchni betonowych istniejących schodów skarpowych wraz z całkowitą renowacją zabezpieczenia antykorozyjnego balustrad.
Poza tym wykonawca dokona remontu nawierzchni bitumicznej na dojazdach do obiektu, wymiany nawierzchni oraz izolacji na obiekcie wraz z oczyszczeniem i naprawą odsłoniętej płyty pomsowej czy nowe dylatacje.
Zadanie obejmuje również m.in. remont kap chodnikowych, remont balustrad stalowych, naprawę gzymsów, remont urządzeń odwadniających czy roboty porządkowe związane z poprawą ogólnej estetyki wiaduktu.